Het dieet van een skileraar

Snowminds juli 26, 2018

Wanneer je een seizoen als skileraar doet is het algemeen bekend dat het niet de meest gezonde maanden zijn.

Laten we beginnen bij de opleiding, met volle moed begin je aan het grote avontuur om ski of snowboardleraar te worden. Tijdens de opleiding verblijf je in een volwaardig hotel met meerdere sterren, hier staat elke ochtend het ontbijt klaar en wordt er elke avond door goede koks gekookt. Het ontbijt kan je zo gezond maken als je zelf wil en bij het avondeten kan je salades en groenten nemen. Tijdens de lunch kun je kiezen om iets te kopen in de bergrestaurants of je kan je eigen lunch meenemen. De weken tijdens de opleiding zijn dusver nog gezond en bovendien sport je ook nog de hele dag, win-win situatie!

Na de opleiding zul je vertrekken naar je bestemming en natuurlijk ook naar je nieuwe huis, het skileraar huis! Hier zul je met meerdere mensen tegelijk in een, vaak niet al te nieuw, huis wonen.

 

 

 

Wanneer je een dag intensief gewerkt hebt, zit koken er voor de meeste leraren niet in, je staat bijvoorbeeld in de après ski biertjes te drinken of je bent zo moe dat je er echt geen trek in hebt nog een hele maaltijd te koken. Bovendien heb je natuurlijk s’ middags ook al warm eten gehad. Over het algemeen maken de meeste skileraren tosti’s om als avondeten te eten, dit is super makkelijk om te maken, binnen een paar minuutjes klaar en nog lekker ook! Het zal een waar wonder zijn als je een skileraar huis vindt zonder tosti apparaat 😉

Tijdens het lesgeven zul je vaak met kindergroepen werken, al helemaal in je eerste seizoen als ski of snowboardleraar. Dit betekend uiteraard ook dat je mee eet met de kinderen. Je moet je voorstellen dat de bergrestaurants waar je met je kindergroepje eet zo snel mogelijk, zoveel mogelijk eten klaar moeten zetten, alle kindergroepen eten namelijk op hetzelfde moment! Als je geluk hebt is er voor de leraren een speciaal menu of iets waar je uit kunt kiezen maar je moet er eigenlijk vanuit gaan dat je hetzelfde eten eet als de kinderen en dat dit niet het allergezondste eten is. Het zal een wekelijkse combinatie zijn van patat met schnitzel, rijst met vissticks, patat met kipnuggets en pasta bolognese, veel groenten is hier niet te vinden, het zijn tenslotte kinderen natuurlijk 😉

Als je een privéles hebt of zelf gaat skiën eet je natuurlijk op de berg, als je geluk hebt zijn er skileraren menus, dit bestaat vaak uit een soepje, hoofdgerecht en een salade, maar de salade die hier bij zit is voor de meeste leraren genoeg is om weer een paar weken vooruit te kunnen 😉 Ondanks je de hele dag op je ski’s staat en dus veel sport neemt de vettige hap vaak toch de overhand.

Als skileraar krijg je vaak ook korting op bier in de lokale après ski tent, dit zorgt ervoor dat er gemiddeld meer biertjes ingaan dan normaal, wanneer je bedenkt dat een biertje gelijk staat aan 2 boterhammen helpt dit natuurlijk ook niet echt mee voor de kilo’s…

Je kunt in het seizoen het natuurlijk zo gezond mogelijk maken als je zelf wilt, maar ga er vanuit dat aan het einde van het seizoen je eigen skibroek niet helemaal meer dicht past 😉

Gratis online informatiebijeenkomst

Luister naar onze experts die vertellen over het leven als skileraar

MELD JE AAN
×