Als je denkt aan een creatieve en dynamische samenleving die alles op haar eigen manier doet, moet je aan Japan denken. Het land staat bekend als het “land van de opgaande zon”, een naam die verwijst naar de oostelijke geografische ligging, waar de eerste zonnestralen op Japan schijnen. Het mag geen verrassing zijn dat het land vaak een stap voor is als het gaat om innovatie.
- Johan, Snowminds JaPow Guide
Japan bestaat uit vulkanische eilanden in de Stille Oceaan en wordt beschouwd als een van de meest prominente grootmachten van Azië. Het aantal populaire en unieke uitvindingen afkomstig uit Japan is niet te tellen. Om er een paar te noemen; Nintendo-games, samurai, anime, karate, sumoworstelen, Pokemon, Geisha en ‘s werelds snelste bullet-treinen.
Naast deze inspirerende uitvindingen biedt Japan ook moderne steden omgeven door unieke landschappen. In het hart van de stad Tokio is er van alles te vinden, van hooglanden tot liefde hotels en prachtige Japanse tuinen tot heilige meren. Als je claustrofobisch begint te worden, hoef je je geen zorgen te maken. Een paar uur buiten de stad strekt zich de Fuji-berg uit door de wolken – de grootste vulkaan van het land en de beroemdste bezienswaardigheid. Japan is een land van eindeloze schoonheid, waar voor iedereen iets te vinden is.
Naast de culturele gewoonten en uitvindingen is er nog iets dat minstens zo belangrijk is. Japan heeft een van de, zo niet het beste skigebied ter wereld! Hier vind je skipistes van wereldklasse, inclusief poeder van de hoogste kwaliteit, unieke natuur en warmwaterbronnen. Dit zorgt ervoor dat Japan een van de beste plekken ter wereld is om een skivakantie door te brengen.
Het is bekend dat de sneeuwcondities in Japan elk seizoen 10-20 meter sneeuw bieden! Maar niet alleen de sneeuw, ook de mensen en de faciliteiten zijn top. De lokale bevolking is ontzettend vriendelijk en als je ze om de weg vraagt, krijg je de indruk dat ze je bijna naar je bestemming zullen volgen om er zeker van te zijn dat je de goede kant opgaat.
De skigebieden in Japan zijn onderverdeeld in het noordelijk gelegen eiland “Hokkaido” en het hoofdeiland “Honshu”. Er zijn een paar belangrijke verschillen tussen de twee eilanden.
Hokkaido wordt vaak het poeder mekka van de wereld genoemd. Er is betere sneeuw dan op het eiland Honshu, maar de gebieden zijn minder steil in vergelijking met de Noord-Amerikaanse en Europese bergen. Hokkaido omarmt kortere verblijven, maar met een sterke focus op off-piste skiën.
Het hoofdeiland Honshu is echter meer gericht op de combinatie van skiën en culturele activiteiten. Met name de omgeving van Nagano heeft veel spannende aanbiedingen voor culturele activiteiten.
Daarnaast is Japan over het algemeen geschikt voor gezinnen! Elk skigebied is echter anders en Niseko is uitgeroepen tot een van de meest gezinsvriendelijke gebieden.
Naast onze skivakanties in Japan bieden we je ook de mogelijkheid om je onder te dompelen in het beste dat Japan te bieden heeft met onze tours en extra dagen in bijvoorbeeld Tokyo. Kortom, veel beter dan dit wordt het niet.
Kersenbloesem, meters poedersneeuw en hogesnelheidstreinen. Deze woorden klinken misschien willekeurig, maar dit zijn enkele van de vele indrukwekkende dingen in Japan! In de skiwereld wordt Japan vaak ‘JaPOW’ genoemd, vanwege de vele meters frisse poedersneeuw die er jaarlijks valt. Kortom: een ski- of snowboardvakantie naar Japan wordt episch!
🇯🇵🌸🗻⛩✌
FAQ
Er zijn veel vragen bij het plannen van een vakantie aan de andere kant van de wereld. Wij hebben hier geprobeerd de vragen te beantwoorden die onze gasten ons vaak stellen.
Zodra je boeking is bevestigd, ontvang je een reisbevestiging met je boekingsnummer. Als je deze e-mail niet kort na je reservering ontvangt, kan het zijn dat deze in “ongewenste e-mail/spam” in je mailbox terecht is gekomen. Als dit niet het geval is, bel of stuur ons dan een mailtje en dan zullen we het opnieuw opsturen.
Om je bestelling veilig te stellen is het belangrijk dat de naam die je op het ticket invult, overeenkomt met de naam in je paspoort. Hier gebruiken we echter alleen je voor- en achternaam. Verder is het belangrijk dat je de juiste geboortedatum invult. Als er verschillen zijn tussen de naam/geboortedatum op de tickets en jouw paspoort, moet je onmiddellijk contact met ons opnemen.
Een aanbetaling van 800 EUR per persoon is vereist om je ervaring te bevestigen. Dit is om je plaats in het resort te verzekeren en dat je de ervaring tegen de best mogelijke prijs krijgt.
Het volledige bedrag moet ten minste 90 dagen voor vertrek worden betaald. Op dat moment sturen wij een betalingsherinnering, waarbij de betaling via de betaallink moet worden verricht
De prijzen van onze skivakanties zijn zeer dynamisch, omdat ze afhangen van veel verschillende factoren. De prijs van vandaag kan dus morgen veranderd zijn. Dit kan het gevolg zijn van gewijzigde beschikbaarheid, vertrekdatum, tijd, vluchtroute, enz.
Nee. Bij Snowminds zijn we er trots op dat we precies het aanbod samenstellen dat bij jou en jouw behoeften past, daarom kost het je niets om een offerte aan te vragen voor een van onze bestaande reispakketten.
Nee. Bij Snowminds zijn we er trots op dat we precies het aanbod samenstellen dat bij jou en jouw behoeften past, daarom kost het je niets om een offerte aan te vragen voor een van onze bestaande reispakketten.
Je ontvangt je reisdocument uiterlijk 3 weken voor vertrek. Het is niet nodig om het reisdocument uit te printen, de e-mail kan zowel op de luchthaven als tijdens het overstappen op de bestemming worden meegenomen.
Een reis- en annuleringsverzekering wordt afgesloten in samenwerking met Europaeiske. Een annuleringsverzekering wordt afgesloten bij de aanbetaling en een reisverzekering kan worden afgesloten tot 1 week voor vertrek. Wij raden onze gasten altijd aan een verzekering af te sluiten voor “skiën en andere sporten”, anders ben je niet gedekt in geval van letsel tijdens het skiën.
Je kan hierover meer lezen op hun website.
https://www.europaeiske.dk/en/private/rejseforsikringer-en/incoming-insurance/
Bij het boeken van een skivakantie via Snowminds zijn ingecheckte bagage en 1 skitas (1 paar ski’s + schoenen/snowboardtas) bij de prijs inbegrepen. Op je reisvoucher staat vermeld hoeveel kilo je maximaal mag meenemen. De specifieke regels verschillen van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij en je kan altijd op hun website nagaan wat hun regels zijn.
Wijzigingen en annuleringen moeten schriftelijk worden doorgegeven aan Snowminds en kunnen alleen worden uitgevoerd door de persoon die verantwoordelijk is voor de reis. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan wijzigingen van je reservering.
Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je wijzigingen in je pakket zou willen hebben.https://snowminds.nl/ski-vakanties/invullen-contactgegevens/
Het is niet nodig om een visum te hebben om op vakantie te gaan in Japan. Je mag als toerist maximaal 90 dagen in het land verblijven.
Het is mogelijk om je vlucht te upgraden als je meer ruimte of comfort wenst, evenals de andere voordelen die bij een upgrade horen.
De upgrade-opties en voordelen verschillen van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij. Normaal gesproken kan je upgraden van economy class naar economy+, business class. Je kan meer lezen over de upgrade-opties op de websites van de luchtvaartmaatschappijen.
Het is alleen mogelijk om je te helpen met de upgrade als deze beschikbaar is op jouw dag van vertrek. Wij kunnen daarom niet garanderen dat een upgrade altijd mogelijk is, maar zodra wij van de luchtvaartmaatschappij te horen hebben gekregen of de upgrade mogelijk is, nemen wij contact met je op met een nieuwe prijs en de voorwaarden van de upgrade.
Als je de upgrade verandering bevestigd, sturen wij je een nieuwe factuur met de definitieve bevestiging van je gevraagde upgrade.
De prijsklasse voor upgrades verschilt aanzienlijk van maatschappij tot maatschappij.
Wij raden je aan om ons ruim van tevoren een mail te sturen of te bellen als je jouw vlucht wilt upgraden.
Lees hier meer over onze algemene voorwaarden.
Als onderdeel van jouw reis met Snowminds zijn de reis van en naar bestemming bij de prijs inbegrepen. Op jouw reisvoucher staat waar je heen moet op de luchthaven van je bestemming.
*Supreme Experience-gasten die een privé-transfer hebben, krijgen op hun reisvoucher ook te horen waar ze op de luchthaven heen moeten.
Op je reisvoucher staat hoe laat je moet uitchecken. Check-in is meestal tussen 15 en 18 uur, en check-out tussen 8 en 10 uur.
Als je allergieën hebt of een specifiek dieet volgt, helpen wij je graag om je hotel hiervan op de hoogte te stellen. Wij kunnen echter niet garanderen dat zij je dieet kunnen volgen.
Op je reisdocument staat waar de liftpas opgehaald kan worden. Deze moet meestal worden afgehaald bij het liftpas bureau, dat centraal in de gebied ligt, meestal dicht bij de hoofdliften. Vergeet niet je reisdocument mee te nemen, zodat jij je liftpas kunt ophalen.
*Goed advies is om een foto te maken van de liftpas wanneer je hem ontvangt, voor het geval je hem verliest. In het onfortuinlijke geval dat jij je liftpas verliest, dan kan je op de meeste bestemmingen tegen een kleine vergoeding een nieuwe krijgen, mits je een foto van het liftpas nummer kunt laten zien.
Als je skihuur wilt boeken, kunnen we dit gemakkelijk opnemen in jouw boeking, aangezien we op de bestemmingen geweldige prijzen krijgen. Als je hiervoor hebt gekozen, kan je op vertoon van je reisvoucher je uitrusting ophalen bij het skiverhuurbedrijf op jouw bestemming. De specifieke skiverhuur partner waarmee je contact moet opnemen, staat ook op jouw reisvoucher.
Als zich, in tegenstelling tot de verwachtingen, een situatie voordoet waarbij de reis niet aan je verwachtingen voldoet, neem dan zo snel mogelijk contact op met de contactpersoon die in jouw reisdocument staat vermeld. Als dit jouw accommodatie betreft, neem dan eerst contact op met de receptie en vervolgens met de contactpersoon of met ons kantoor in Denemarken.
Als je hebt geprobeerd je probleem op de plaats van bestemming op te lossen en contact hebt gehad met je contactpersoon, maar zonder succes, verzoeken wij je jouw klacht binnen 2 weken na je terugkeer in te dienen bij [email protected]. Als de klacht niet tijdig is vermeld, wordt deze niet in behandeling genomen.
We helpen je graag met verloren spullen. Mocht je tijdens je reis iets verloren zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en wij helpen je graag verder.