Wintersport in Canada

Kom en ervaar Canada's champagne poeder met ons

Ontdek het magische Canada

Vanuit de bekende Alpen tot helemaal aan de overkant van de Atlantische Oceaan wordt er geskied, maar in Canada wonen enkele van de meest die-hard en gepassioneerde winterliefhebbers die we kennen. 

Typisch voor Canadese resorts is het ski-in/ski-out, waardoor het terrein gemakkelijk toegankelijk is voor de meeste niveaus. Op die extra koude dagen, die we in Canada vaak meemaken, maakt ski-in/ski-out het ook mogelijk om thuis lekker voor de open haard even een korte pauze te nemen met een kop warme chocolademelk.

"Ik heb naar de mogelijkheden gekeken, maar niks kon de vakantie met Snowminds evenaren! Deze evaring was beter dan dat ik me ooit voor had kunnen stellen."

- Mads

Paradijs in de bergen

Canada biedt zowel een paradijs voor experts als ideale gebieden voor beginners. Of je nu op zoek bent naar verticale meters in Revelstoke of geweldige familie resorts zoals Big White, Canada kan aan alle wensen van een vriendengroep of het gezin voldoen. Zowel voor een off-piste skivakantie of een skivakantie voor het hele gezin. De indeling van de pistes is echter anders dan in de Alpen. In Canada worden ze gesorteerd van groen tot zwart. Dat wil zeggen, groen is voor beginners, blauw voor licht gevorderde skiërs en zwart voor experts. Voor de echte waaghalzen zijn de zwarte pistes ook beschikbaar als “double black diamonds”. Dus er zijn geen rode pistes! Canadese resorts zijn goed ingedeeld en meestal leiden de pistes, ongeacht de indeling, terug naar het beginpunt/dorp, waardoor een flexibele en dynamische skidag ontstaat.

Wat kun je van de steden verwachten?

De steden die je tegenkomt bij het skiën in Canada zijn kleiner dan je gewend bent. Ook is er niet op elke berg in Canada een skigebied, zoals je van Europese skioorden zou verwachten. Als je landt op een van Canada’s luchthavens, Vancouver of Calgary, moet je een eindje rijden om het sneeuwparadijs te bereiken. Maar wat je aantreft bij aankomst stelt zelden teleur. De kleine steden die skioorden gewoonlijk omringen, bestaan uit grote, autovrije hoofdstraten en zijn meestal ontworpen om zich te verplaatsen op ski’s of een snowboard.

Attracties

Een van de meest spectaculaire activiteiten, en een van de dingen die Canada zo uniek maakt, is het heli-skiën. Hier wordt je – uiteraard per helikopter – naar gebieden gevlogen die niet per lift bereikbaar zijn. Samen met een gids trek je op ski’s of snowboard door het landschap, om vervolgens door de helikopter te worden opgepikt en weer naar boven te worden gevlogen, en zo gaat het een paar tochten door.

Voor adrenaline zoekers zijn er in de meeste Canadese skigebieden ook sneeuwscooters te huur. Deze nemen je mee naar terrein dat op ski’s niet bereikbaar is. Als je zin hebt in een rustigere dag, kan je ook sneeuwschoenen of schaatsen huren. IJshockey is tenslotte de nationale sport van Canada en je kunt niet op skireis naar Canada zijn geweest zonder een wedstrijd of twee te hebben gespeeld op de plaatselijke ijsbaan.

In Canada moet je de après ski niet verwachten dat je staat te dansen op de tafel in zware skischoenen. Het is veel gebruikelijker om te genieten van een koud biertje in een buitenbubbelbad of een drankje aan de bar met wat chicken wings, en daarna een van de vele avondactiviteiten die worden aangeboden te gaan doen. Het is vrij populair voor Canadese gebieden om een Tube Park te hebben. Er is dus ook eindeloos speelplezier voor de kinderen, terwijl de ouders zich kunnen opwarmen met een lekker warm drankje voor de open haard.

Bestemmingen

Bij Snowminds werken we met verschillende bestemmingen in Canada. Elke bestemming biedt iets unieks en je kan er meer over lezen door op de bestemming hieronder te klikken:

FAQ

Er zijn veel vragen bij het plannen van een vakantie aan de andere kant van de wereld. Wij hebben hier geprobeerd de vragen te beantwoorden die onze gasten ons vaak stellen.

Boekingsbevestiging

Zodra je boeking is bevestigd, ontvang je een reisbevestiging met je boekingsnummer.  Als je deze e-mail niet kort na je reservering ontvangt, kan het zijn dat deze in “ongewenste e-mail/spam” in je mailbox terecht is gekomen. Als dit niet het geval is, bel of stuur ons dan een mailtje en dan zullen we het opnieuw opsturen.

Storting

Een aanbetaling van 800 EUR per persoon is vereist om je ervaring te bevestigen. Dit is om je plaats in het resort te verzekeren en dat je de ervaring tegen de best mogelijke prijs krijgt.

Betaling

Het volledige bedrag moet ten minste 90 dagen voor vertrek worden betaald. Op dat moment sturen wij een betalingsherinnering, waarbij de betaling via de betaallink moet worden verricht.

Prijswijzigingen

De prijzen van onze skivakanties zijn zeer dynamisch, omdat ze afhangen van veel verschillende factoren. De prijs van vandaag kan dus morgen veranderd zijn. Dit kan het gevolg zijn van gewijzigde beschikbaarheid, vertrekdatum, tijd, vluchtroute, enz.

Kost het geld om een offerte op maat te krijgen?

Nee. Bij Snowminds zijn we er trots op dat we precies het aanbod samenstellen dat bij jou en jouw behoeften past, daarom kost het je niets om een offerte aan te vragen voor een van onze bestaande reispakketten.

Reisdocument

Je ontvangt je reisdocument uiterlijk 3 weken voor vertrek. Het is niet nodig om het reisdocument uit te printen, de e-mail kan zowel op de luchthaven als tijdens het overstappen op de bestemming worden meegenomen.

Reis- en annuleringsverzekering

Een reis- en annuleringsverzekering wordt afgesloten in samenwerking met Europaeiske. Een annuleringsverzekering wordt afgesloten bij de aanbetaling en een reisverzekering kan worden afgesloten tot 1 week voor vertrek. Wij raden onze gasten altijd aan een verzekering af te sluiten voor “skiën en andere sporten”, anders ben je niet gedekt in geval van letsel tijdens het skiën.

Je kan hierover meer lezen op hun website.

https://www.europaeiske.dk/en/private/rejseforsikringer-en/incoming-insurance/

Bagage

Bij het boeken van een skivakantie via Snowminds zijn ingecheckte bagage en 1 skitas (1 paar ski’s + schoenen/snowboardtas) bij de prijs inbegrepen. Op je reisvoucher staat vermeld hoeveel kilo je maximaal mag meenemen. De specifieke regels verschillen van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij en je kan altijd op hun website nagaan wat hun regels zijn.

Wijzigingen aan je bestelling

Wijzigingen en annuleringen moeten schriftelijk worden doorgegeven aan Snowminds en kunnen alleen worden uitgevoerd door de persoon die verantwoordelijk is voor de reis. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan wijzigingen van je reservering.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op als je wijzigingen in je pakket zou willen hebben

Visum voor Canada

Je paspoort moet ten minste 6 maanden geldig zijn vanaf de datum van je terugkeer uit Canada. Als je een Nederlandse staatsburger bent, moet je een inreisvergunning hebben, een zogenaamde eTA (Electronic Travel Authorization). Als je geen Nederlandse staatsburger bent, moet je nagaan welke regels op jou van toepassing zijn. Als je per vliegtuig in Canada aankomt, moet je hier 72 uur voor vertrek een toeristen visum aanvragen. vraag hier een inreisvergunning aan.

 

Nadat je de aanvraag hebt gedaan, ontvang je een eTA-inreisvergunning en een nummer dat je moet uitprinten of opschrijven en meenemen op jouw reis, omdat de luchthavenautoriteiten in Nederland en Canada inzage kunnen vragen. De kosten bedragen een klein bedrag van $7 CAD, dat met een creditcard moet worden betaald. Je inreisvergunning is 5 jaar geldig of tot jouw paspoort vervalt als dit binnen deze 5 jaar gebeurt.

 

Als je met kinderen reist die niet van jezelf zijn, of als jouw kinderen niet dezelfde achternaam hebben, heb je naast de eTA-inreisvergunning een speciale vergunning voor minderjarigen nodig. Lees er hier meer over.

 

Het is jouw verantwoordelijkheid als reiziger om ervoor te zorgen dat je bij aankomst op de luchthaven over de juiste reisdocumenten beschikt. 

Wat als ik mijn vlucht wil upgraden?

Het is mogelijk om je vlucht te upgraden als je meer ruimte of comfort wenst, evenals de andere voordelen die bij een upgrade horen.

 

De upgrade-opties en voordelen verschillen van luchtvaartmaatschappij tot luchtvaartmaatschappij. Normaal gesproken kan je upgraden van economy class naar economy+, business class. Je kan meer lezen over de upgrade-opties op de websites van de luchtvaartmaatschappijen.

 

Het is alleen mogelijk om je te helpen met de upgrade als deze beschikbaar is op jouw dag van vertrek. Wij kunnen daarom niet garanderen dat een upgrade altijd mogelijk is, maar zodra wij van de luchtvaartmaatschappij te horen hebben gekregen of de upgrade mogelijk is, nemen wij contact met je op met een nieuwe prijs en de voorwaarden van de upgrade.

 

Als je de upgrade verandering bevestigd, sturen wij je een nieuwe factuur met de definitieve bevestiging van je gevraagde upgrade.

 

De prijsklasse voor upgrades verschilt aanzienlijk van maatschappij tot maatschappij.

 

Wij raden je aan om ons ruim van tevoren een mail te sturen of te bellen als je jouw vlucht wilt upgraden.

Hoe boek ik een skivakantie?

Als je op de knop ”Boek hier je reis” drukt, vul dan het formulier in en wij nemen contact met je op. Of klik hier. Je kunt ons ook bellen, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Hoe weten jullie wat het beste is voor mijn skivakantie?

Wij hebben uitgebreide ervaring in het creëren van levenslange ervaringen voor onze skileraren en gasten over de hele wereld. Onze reisadviseurs hebben een diepgaande kennis van wat er nodig is om jouw droom skivakantie te verwezenlijken.

 

Bevestiging

Zodra je tevreden bent met ons reisaanbod, sturen we je een bevestiging.

 

Wat als ik vragen heb na het boeken van mijn skivakantie?

Bel ons of stuur ons gerust een mailtje voor de beste ervaring tijdens jouw reis. We zijn er trots op dat we al onze gasten een geweldige persoonlijke ervaring bieden. Daarom streven wij ernaar dat dezelfde reisadviseur met wie jij het eerst contact had, degene is met wie je verder gaat tot het vertrek, om ervoor te zorgen dat de juiste informatie tijdig wordt verstrekt en dat jij je op je gemak voelt bij het proces.

Garantiefonds voor reizen

Wij zijn gedekt door het Garantiefonds Reizen, dat je de beste rechten geeft in geval van problemen op jouw skivakantie. Je kunt meer lezen over het Garantiefonds Reizen op hun website:

https://www.rejsegarantifonden.dk/english/ 

Vervoer can de luchtaven naar de bestemming

Als onderdeel van jouw reis met Snowminds zijn de reis van en naar bestemming bij de prijs inbegrepen. Op jouw reisvoucher staat waar je heen moet op de luchthaven van je bestemming.

 

*Supreme Experience-gasten die een privé-transfer hebben, krijgen op hun reisvoucher ook te horen waar ze op de luchthaven heen moeten.

In-en uitchecken van de accommodatie

Op je reisvoucher staat hoe laat je moet uitchecken. Check-in is meestal tussen 15 en 18 uur, en check-out tussen 8 en 10 uur.

Allergenen en diëten

Als je allergieën hebt of een specifiek dieet volgt, helpen wij je graag om je hotel hiervan op de hoogte te stellen. Wij kunnen echter niet garanderen dat zij je dieet kunnen volgen.

 

Liftpas

Op je reisdocument staat waar de liftpas opgehaald kan worden. Deze moet meestal worden afgehaald bij het liftpas bureau, dat centraal in de gebied ligt, meestal dicht bij de hoofdliften. Vergeet niet je reisdocument mee te nemen, zodat jij je liftpas kunt ophalen.

 

*Goed advies is om een foto te maken van de liftpas wanneer je hem ontvangt, voor het geval je hem verliest. In het onfortuinlijke geval dat jij je liftpas verliest, dan kan je op de meeste bestemmingen tegen een kleine vergoeding een nieuwe krijgen, mits je een foto van het liftpas nummer kunt laten zien.

Ski/snowboard verhuur

Als je skihuur wilt boeken, kunnen we dit gemakkelijk opnemen in jouw boeking, aangezien we op de bestemmingen geweldige prijzen krijgen. Als je hiervoor hebt gekozen, kan je op vertoon van je reisvoucher je uitrusting ophalen bij het skiverhuurbedrijf op jouw bestemming. De specifieke skiverhuur partner waarmee je contact moet opnemen, staat ook op jouw reisvoucher.

Advertentie

Als zich, in tegenstelling tot de verwachtingen, een situatie voordoet waarbij de reis niet aan je verwachtingen voldoet, neem dan zo snel mogelijk contact op met de contactpersoon die in jouw reisdocument staat vermeld. Als dit jouw accommodatie betreft, neem dan eerst contact op met de receptie en vervolgens met de contactpersoon of met ons kantoor in Denemarken.

 

Als je hebt geprobeerd je probleem op de plaats van bestemming op te lossen en contact hebt gehad met je contactpersoon, maar zonder succes, verzoeken wij je jouw klacht binnen 2 weken na je terugkeer in te dienen bij [email protected]. Als de klacht niet tijdig is vermeld, wordt deze niet in behandeling genomen.

Vergeten spullen

We helpen je graag met vergeten spullen. Mocht je tijdens je reis iets vergeten zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Ga met ons mee op een 1-, 2- of 3-weekse skikamp in maart⛷️

Dit is je laatste kans om jouw droom werkelijkheid te laten worden.

MELD JE AAN